Warszawska Galeria w Galerii
Galeria w Galerii” zaprasza na stylowe podróże w czasie. Moda z przeszłości z MNW na cyfrowych ekranach iPoster w galeriach handlowych. Ruszył trzeci pokaz cyfrowy w ramach projektu CSR „Galeria w Galerii”, realizowanego przez iPoster we współpracy z Muzeum Narodowym w Warszawie. Na ekranach galerii handlowych w całej Polsce można już oglądać „Modę z przeszłości” – cyfrową podróż przez historię mody, ukazującą, jak na przestrzeni wieków zmieniały się style i fasony. Nowy pokaz może zainteresować miłośników mody, a takich osób w galeriach handlowych nie brakuje.
„Moda z przeszłości” przenosi codzienne zakupy w przestrzeń stylowej historii – prezentując suknie, wachlarze i eleganckie detale, które na co dzień można podziwiać w Muzeum.
Celem projektu jest przybliżenie sztuki szerokiemu gronu odbiorców poprzez zaprezentowanie jej w dostępnej dla każdego przestrzeni publicznej, a w konsekwencji zachęcenie do częstszego odwiedzania muzeów i galerii sztuki. Jak bowiem pokazują dane, w 2024 r. 62 proc. Polaków odwiedziło je maksymalnie raz. „Galeria w Galerii” to projekt CSR stworzony przez iPoster, właściciela i operatora największej sieci ekranów DOOH w galeriach handlowych w Polsce, we współpracy z Muzeum Narodowym w Warszawie, jedną z najstarszych i najważniejszych instytucji kultury w kraju. W jego ramach do końca 2025 r. wybrane dzieła z kolekcji MNW będą pokazywane na cyfrowych ekranach iPoster w centrach handlowych w całej Polsce. Odwiedzający mogą dodatkowo skorzystać ze zniżki na bilet do Muzeum. Celem projektu jest udostępnienie sztuki szerokiej publiczności, wprowadzenie jej do codziennej przestrzeni, a przez to – zachęcenie do częstszych wizyt w muzeach i galeriach sztuki. Inspiracją do powstania projektu były wyniki badania zleconego przez iPoster – pokazały one, że galerie handlowe odwiedza znacznie więcej osób niż instytucje kultury.
W 2024 r. aż 37 proc. Polaków nie odwiedziło ani razu muzeum lub galerii, a 32 proc. przyznaje, że nie robi tego wcale. Z kolei tylko 7 proc. rzadko zagląda do centrów handlowych, podczas gdy aż 91 proc. było tam w ubiegłym roku przynajmniej raz. – Dzięki projektowi „Galeria w Galerii” pokazujemy, że sztuka nie musi być zamknięta w gmachu muzeum. Może zaskakiwać, intrygować i inspirować, także w przestrzeni komercyjnej. To dla nas ważny krok w stronę budowania nowych relacji z publicznością – bliższych, bardziej dostępnych i osadzonych we współczesnym kontekście. Jeśli wspólnym mianownikiem jest moda, w dodatku w przestrzeni, w której moda żyje na co dzień – tym lepiej. Moda to język, który wszyscy rozumiemy, niezależnie od epoki. Pokazując ją poza murami muzeum, zapraszamy do rozmowy o stylu, historii i tożsamości. Dokładnie tam, gdzie ta rozmowa naprawdę się toczy: w przestrzeni codzienności – mówi Małgorzata Borkowska, Zastępczyni Dyrektorki MNW ds. Komunikacji i Edukacji. – Tym razem pokazujemy modę sprzed wieków tam, gdzie królują reklamy najnowszych kolekcji. To ciekawy kontrast i inspiracja, by odwiedzając galerię, zajrzeć też do muzeum i zobaczyć, jak dawniej podchodzono do stroju. Dawna moda to coś więcej niż zwykłe ubrania, to techniki, ogromny kunszt i dbałość o detale, które zachwycają do dziś. Wierzymy, że taki pokaz może być początkiem modowej podróży w czasie – dodaje Sebastian Górski, Client Sales Partner w iPoster. „Moda z przeszłości”, czyli cyfrowa podróż przez historię mody Tym razem iPoster wraz z Muzeum Narodowym w Warszawie zabierają odwiedzających galerie handlowe w niezwykłą podróż przez historię mody – od starożytnego Egiptu aż po lata 20. XX wieku.
Najstarszym obiektem w ramach pokazu „Moda z przeszłości” jest bezgłowa figurka z brązu z okresu ok. 945–715 p.n.e., zdobiona złotymi drucikami tworzącymi wzór „boskiej sukni” – to znakomity przykład kunsztu starożytnych Egipcjan w jubilerstwie i dekoracji. Najnowszy eksponat przenosi z kolei widzów w lata 20. XX wieku. Są to eleganckie pantofle w stylu art déco, wykonane przez londyńską wytwórnię Elliotts, będące symbolem szyku tamtej epoki. Na ekranach można również zobaczyć XVIII-wieczny wachlarz, niezbędny rekwizyt dam, ozdobiony malowaną sceną wyznania miłości, a także kapelusz-budkę i żakiecik-spencerek, obowiązkowy zestaw na XIX-wieczne spacery. Wśród obiektów prezentowana jest także miniatura portretu Maertena Soolmansa z warsztatu Rembrandta. Uwagę przykuwa okazały, koronkowy kołnierz o bogatym wzorze – element stroju, który do dziś imponuje kunsztem wykonania, świadczącego o wysokiej pozycji społecznej właściciela. Pokazy cyfrowe są emitowane w wybranych centrach handlowych sieci: EPP, G-City, Klepierre, Nepi Rockcastle i NHOOD oraz galeriach: Nowy Rynek w Jeleniej Górze, Panorama w Poznaniu oraz Pomorska w Bydgoszczy. *** Badanie dla iPoster zostało zrealizowane przez Maison&Partners w drugiej połowie lipca 2024 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu badawczym Ariadna na grupie 1050 Polaków, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku powyżej 18 lat pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania. *** iPoster – właściciel i operator największej w Polsce sieci Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych. W swojej ofercie poosiada ponad 600 wysokiej jakości nośników typu totem i spectacular (wielkoformatowe nośniki digital) w 85 centrach handlowych w 54 miastach, w tym w Warszawie, Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu. Łączny roczny footfall w lokalizacjach, gdzie znajdują się formaty reklamowe iPoster wynosi ponad 280 mln. Firma współpracuje z największymi markami na polskim rynku, na jej nośnikach były wyświetlane reklamy m.in. Dyson, Euro RTV AGD, Half Price, Lotto, McDonald’s, Media Markt, Oponeo.pl czy TOUS. Więcej informacji: https://iposter.com.pl Muzeum Narodowe w Warszawie – jedno z najstarszych i największych muzeów w Polsce. Gromadzi przeszło 830 tysięcy dzieł sztuki, polskiej i zagranicznej, od starożytności po współczesność. Zbiory obejmują malarstwo, rzeźbę, ryciny i rysunki, druki, fotografie, monety oraz przykłady sztuki użytkowej i wzornictwa. Każdego roku kolekcja powiększa się o kolejne starannie wyselekcjonowane dzieła. W Muzeum można zwiedzić sześć galerii stałych oraz wystawy czasowe. Dodatkowo Muzeum prowadzi rozbudowaną działalność edukacyjną, kulturalną i naukową, podejmuje też unikatowe współprace i partnerstwa. Wystawy w MNW odwiedza średnio 1,5-2 mln osób rocznie.
(inf.pras.)
Komentarze
Prześlij komentarz