Zagubieni w chaosie, czyli o malarstwie Urszuli Leszczyńskiej-Radel
Najnowsze malarstwo Urszuli Leszczyńskiej-Radel składa się na obraz świata współczesnego, przytłaczającego, pełnego samotności i abstrakcyjnej, nieco kosmicznej architektury, wśród której człowiek czuje się nieco zagubiony. Na obrazach widzimy drobne postaci i wielkie przestrzenie, które są dla mieszkańców wielkich miast zwyczajne, bliskie, obojętnie mijane wielokrotnie każdego dnia, w drodze do pracy albo z pracy. Artystka uwiecznia niczym aparatem fotograficznym migawki z życia zwykłych, banalnych ludzi. Niczym się nie wyróżniających everymenów, których spotykamy każdego dnia, dostrzegając ich obecność jedynie w chwilach, gdy oderwiemy wzrok od telefonu komórkowego. Widzimy fragmenty postaci tak jak wtedy gdy w galerii handlowej lub na dworcu wjeżdżamy na wyższe piętro i migają nam przed oczami kolorowe ubrania osób jadących w przeciwną stronę. Wzory, arabeski, napisy, ślady ludzkiej obecności widoczne są na niektórych obrazach Urszuli Leszczyńskiej-Radel. Najczęściej nie ma